Thursday 31 January 2013

di sini aku berada :)

Views
Assalamualaikum ..
aku da habiss study 3 bulan kat ciast ,so we need to intership pulak ..
now ,i am at bangi.. Bakery Ria Academy for my intership mengajar :)
u know what ..aku da sebulan pun kat sini !
yeaaayy~ (yeaaay for what! )
macam-macam ragam aku kat sini .Alhamdulilah ,kehidupan aku ok .
sempurna ,ada housemate yg cantik dan cun lagi gila-gila
kawan sekerja yang baik dan sentiasa membantu ..
dan yang paling penting  student- student yang menggelikan hati ..

seminggu aku kat kolej
semua student taktahu aku ni sapa .
then tak tau nak panggil apa ,so dorang panggil aku 'kakak'
hey ,saya bukan kerani laa nak panggil camtu..tsskkk T.T
ye laa,aku ni pun satu ..kolej ni sempoi jek.staff pakai baju biasa2 asal kemas ..
yang aku bantai tiap hari pakai baju kurung ..
kan cik-cik kerani je pakai baju kurung .kihkihkihhh .
Lepas dari tu,aku pun pakai kemeja dan pakaian biasa je pi kerja
kalau pakai baju kurung pun sekali sekala :)

tiap hari aku akan bangun pukul8.30 pagi ..
siap-siap lepas tu tunggu housemate
(housemate merangkap kawan sekerja jugak)
pukul 9.30 sampai kat office ..
breakfast sambil gelak-gelak ,
bukak lappy buat kerja :)
kerja aku mudah jer .aku kena buat nota ,soalan dan kertas kerja untuk student.
sesape yang faham ..its call a WIM !
perlu ada dalam setiap pusat bertauliah/kolej kemahiran.
kalau takde ,tak di iktiraf laa dalam Jabatan Pembangunan Kemahiran :)

aku akan masuk kelas kalau giliran aku mengajar ..
pastu aku kan banyak cakap ,
so aku ngomel je lebih ..
hahaaaa .sian laa sape jadik anak murid aku :)
satu hari,aku ngajar student baru..
tengah ajar nak buat whitebread..
dalam bual-bual ada satu pertanyaan yang buat aku sentap yang aku
akan ingat sampai bila-bila ..

(chef-panggilan student kepada pengajar bakery ria academy)
              student : chef ,saya kan ada stpm ..kalau saya nak sambung study bahagian
                            bakery,saya terus ijazah kan?
              aku       : hmm, boleh tu boleh tapi setahu saya .ijazah untuk bakery/pastry takde.yang
                             ada cuma culinary.yang ada pun swasta ,sayang laa nak sambung degree kat ipts
               student : ye jugak kan? eh,chef mesti ada ijazah jugak kan?mesti belajar tinggi kan?kalau tak,
                            camne boleh mengajar kami ekk?
               aku      : hmmm ..
                             hehehee ,aku tak mampu nak cakap apa-apa ..

see ! as long as you know what you want to be,just go!
insyaAllah ,Allah Maha Adil :)
ingat ,bukan senang nak senang ! jangan pernah perlekeh kan orang kalau kita sendiri
tak tahu siapa kita masa akan datang ..
aku berSYUKUR padaMu ya Allah :)









                                                 student dengan pandan layer kek nya :)

 
                                                      choc doughnut and roll sausage


                                                 hasil whitebread yang aku ajar :) ngeee~





                                                           aku ,student dan muffin !


Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga 
mereka mengubah nasib mereka sendiri” (Ar-Ra’d: 11)




2 comments:

  1. Nk lg tinggi edu,ble2 nnti pn boleh.insyaAllah.apart from that, sekarang pun dah cukup bagus.thats y student kau pandang tinggi.anyways,congrats.sy sgt bangge dgn kamu :)

    ReplyDelete

hey ,u can post your comment here !
thanx :) for read & comment yaww !