Sunday 10 March 2013

Batophobia

Views
hi ,assalamualaikum ..
harini jari jemari aku menari-nari nak menaip entry baru
kat blog aku yang berhabuk perukk nih..

aku ni ada penyakit rupanya,
aku tak tahu camne nak cerita ,malu pun ada ,confius pun ada..rupanya aku ada penyakit,penyakit ketakutan pada tempat tinggi..
atau di kenali ,batophobia.
                            
aku sedari aku hidapi benda alah ni sejak 2009 lagi .masa aku belajar bakery.
time tu ada camping kat air terjun kat ganu so bas tu masuk ke dalam hutan .
dalam sangat bas tu masuk ,tergetar-getar aku lepastu aku nangis ..
aku menangis sebab takut kalau-kalau bus terbalik ,yelah jalan lecak kan.
sejak tu aku tiap kali naik bas ,aku akan pasti kan yang bas tu selamat atau tak..
kalau selamat aku tidur ,kalau tak .aku tak tidur dan pegang langsir bas sampai laa sampai.
teruk kan aku?!
sampai sekarang naik public transport,yelah aku takde harta lagi.
so, buat laa cara tak mampu kan.
sebenarnya ,ketinggian adalah faktor utama kenapa aku takut bah kan cara pemandu bas tu sendiri.
yelah dalam keadaan yang tinggi ,lepas belok dah macam drift ..pastu ada hati potong motor ,
kekadang kereta sampai kan lori pun bas berani nak memotong ..ish !
kekadang aku sendiri malu taw ,mahu tak nya .aku ni kalau da takut
aku akan pegang langsir bukan takat tu seat sebelah jadik mangsa aku nak hold.
dengan tak semena orang sebelah akan hairan ler, wakakaaa..
                                             
aku pernah naik roller coaster  & space shot kat genting .
huhu .memang seram ar.cukup sekali jek ..time start & stop jek game tu memang jerit saje.
lepas turun tu ,stop aku nak main game lain.pening kepala..
sampai kan sekarang ,aku pergi Universal Studio Singapore kena paksa main roller coaster pun aku takmo.sori kak,tahu tiket mahal tp da hati still tak berani main lagi pulak tu USS lagi tinggi roller coaster nye.
memang menggerunkan !
                                                        
last year,aku pergi family holiday kat Langkawi
so,as usually kalau da sampai sana mesti lah akan pergi geopark .pastu naik cable car kan ?!
huh ,aku yg memang dasar gangters ni brutal laa konon ..
naik ler cable car tu.yelah semua naik kecuali mak dan abang aku..yang lain naik
 kot even kakak-kakak aku yang ada anak kecik pun naik takkan ler aku da layak beranak 4 ni tak berani ye tak?!
aku pun naik laa .haa,HAMBEKKKK kau !
sikit-sikit cable car naik ke atas aku seronok. dah last stage ..cable car da goyang-goyang
 kena tiup angin aku pe lagi ..gigil bak hanggg! dalam hati aku marah diri sendir berani sangat nak naik da kenapa ! lepas tu macam doa da dalam hati ,time tu ingat Tuhan saje. kakak aku calm down kan aku sambil peluk aku.anak sedara aku tengok aku ngan penuh kehairanan.hahahaa :)
SUMPAH ,takkan naik lagi..sereeemm~

*ni nak promote ,nampak header aku yang COMEL tu .hehehee ..cute kan? 3 hari siot buat.
Proud my self.hehehee            


#sebab tu orang tua-tua kata jangan tengok karakter ,rupa dan gaya seseorang ..
aku da kata aku ni macam kasar dan gangters tapi dalam lembut .wakakakaa :P
ni lembut ke penakut ??huhu ..eh,bukan laa BATOPHOBIA !





No comments:

Post a Comment

hey ,u can post your comment here !
thanx :) for read & comment yaww !