Wednesday 17 July 2013

their always be my heart !

Views
Assalamualaikum silent reader .
*eh,ade ke?? hahahaa

btw,Selamat Menjalani Ibadah Puasa.
k,lama da tak cecite dalam belog kesayangan hamba ni.
hehehee.. lately,aku busy sikit. ouh,lupa nak cerita.
aku da habis belajar !!! yeaaay, da habis belajar da final tinggal nak dapat sijil jek ;)
dan,aku jugak akan terus kerja kat Bakery Ria Academy. InsyaAllah ..
sebab tu laa aku sibuk,dengan kerja yang menimbun.
dengan wim 15 set. whoaaa. sakit hoii kepala !!

tapi kan.. tapi ..
kepala aku terubat sikit dengan aku lulus final and
aku berjimba dengan kawan baik tercinta !
tahu tak,ni adalah moment terbaik pernah kitaorang buat.
kawan dari kecik tapi ni first time together-gether.
dari gemencheh-bukit tinggi-genting-portdickson-nilai-bangi-shah alam.
ni gara-gara teman aku final sebenarnya. heheheee ;) thanks to ciast :P
lets to begin my story how long we are friends :)

1997-2002

aku tak ingat macamane kita kenal. tapi yang aku tahu dan ingat. we are very close !
satu sekolah,satu kelas,satu kepala dan sama perangai ..
talk non stop ! tu aset ,harta kita. ahakss .. kita tak degil tapi dengan berbekalkan
kita ni suka cakap tak berhenti membuatkan kita femess dan selalu jek kena denda. huahahahaa.
sampai cikgu gelar kami ni *mulut murai*
tapi kitaorang plak gelarkan kami 'FASHIRA'
FARAHIN , SHILA ,RAHIMAH (aku)
kami akan selalu bertiga. kemana je laa. library ke,rehat ke,even toilet pons !
tapi kitaorang selalu berlumba dalam pelajaran..
ouh,farahin laa yg paling pandai. shila is 2nd. aku?? cukup2 makan jek.
kitaorang memang selalu sangat buat kerja gila.
bakar kangkung belakang kelas,nyanyi lagu hindustan kat dewan (tapi takde orang ler)
tenyeh daun2 kat muka sampai muka naik bintat.hahahaa , banyak lagi lah !
kalau ke sekolah agama lak,lain lak citer nyee.
suka sangat main puteri2 kat atas bukit. pastu mula lah reka nama memasing.
eceeeh,macam real sioot ! cukup 30minit rehat,habiss masa. nama tak sempat reka !
hahhaaa, nampak tak punya esaited nak jadik puteri. wakakakaaa.
pergi sekolah agama sebab nak bawak bekal,makan sesama.
pastu main pondok2 kat pokok2,lereng bukit ke..
nak belajar? ouh,rasanyee tu tak masuk kepala. hehehee.. jujurnya aku --"
tapi tipu sangatlah kalau dalam persahabatan takde gaduh,takde jejeles2 ni.
always happen. aku rapat ngan shila,nanti kang farahin jeles.
shila rapat ngan farahin ,aku muncung .aku rapat ngan farahin shila jauh hati.
 ah,memang selalu ! tapi,tak pernah lama.
we love our relationship. MUCH !!


2003-2005
keputusan UPSR keluar. Farahin got 5A'S. Proud of her. aku ngan shila cecukup makan.
so,farahin melangkah kaki jauh ke asrama penuh. aku ngan shila still kat Palong tercinta.huhu..
bermula dengan kehidupan baru. kekonon matang laa kan. takde main pepondok da.
sekolah da campur. more friends.tapi.. aku still ngan shila. together without farahin.
 sadness,sunyi ! tapi,hubungan kami takpernah putus. selalu farahin pos surat.
pos k pos !! hahaaa.. seronok betoii da masa tu. dapat surat,balas2. huhu.
padahal jumpa jek kalau cuti sekolah :P
aku memang rapat sangat ngan shila.everything we are sharing.

2005 and until jannah !
tapi tak lama. lepas je PMR keluar,shila pon ikut jejak farahin. masuk sekolah teknik.
aku?? still in Palong tercinta ini. because why??
1st, PMR aku cecukup makan. 2nd parents aku start tak sihat. 
aku start down. pelajaran aku menjunam jatuh. takde lagi kawan baik yang bagi pendorong..
takde sape yang aku nak berlumba. aku masuk kelas biasa2.
so, jumpa kawan baru. new friend, new life. sama ngan farahin dan shila.
their has same situation with me. jumpa kawan baru.
tapi, satu kami takkan lupa. FA.SHI.RA !
biar jauh,biar tak jumpa,
biarpun memasing ada kawan baik yang baru,kawan sekolah yang baru..
tapi,bila balik ke kampung we are still FASHIRA. 

 


now, we are growth so fast.16 tahun da berlalu !
no puteri-puteri. no lari-lari. no berangans tak tentu hala.
memasing ada kehidupan memasing. walaupun tidak sehebat orang lain.
tak sekaya mana, takde karier yg teguh. tapi kami still happy.
makin berani,makin matang dengan kehidupan memasing ..

                    

           

                                               




            
to my dear friends : thanks to be my good friends !
thanks jadik tulang belakang aku,
dengar cerita aku dari aku kecik sampai sekarang.
sedih aku, suka aku, gembira aku..
everything you know well !

              



                             

kawan yang baik adalah kawan yang jaga aib kita,
yang tahu susah senang kita,
yang tak pernah ambil kesempatan.
kawan yang baik jugak takkan pernah perlekehkan kita,
jujur tapi masih jaga hati..
yang takkan rendahkan kawan baik sendiri.
ouh,itulah korang Farahin & Shila ! 
Much love . mmmuuaaaxxx 




3 comments:

hey ,u can post your comment here !
thanx :) for read & comment yaww !