Sunday 21 July 2013

Yang nama nya MANUSIA

Views
Hi, salam..
rajin jugak aku nak menaip selalu kan.
hihii ..

MANUSIA..
memang banyak ragam dan sifat yang tak boleh di pisahkan dengan jiwa lagi.
sifat suka, sayang, marah benci, tak puashati, dengki, cemburu..
ah,sememangnya takkan boleh di pisahkan dengan jiwa dan rutin harian kita.
cuma satu jek,kita kena positif dalam ape pon keadaan.
macam aku,aku pon bukanlah seorang yang periang mana..
still have a problem cuma,
as a human ..we need to chill, solve the problem and think positive.

CONTOH (kisah benar yang selalu aku alami)
              
             SITUASI 1
Orang : eh, tak keje ke dik?
Aku    : tak, jaga mak kat rumah ..
Orang : alah, kesian nyee .. muda lagi da takde masa depan !

              SITUASI 2
Orang  : dik, tak keje ke?
Aku     : keje, keje kat bangi
Orang  : lah, mak sakit-sakit pon keje luar jugak. sape jaga mak ??!

HUH ! nampak permainan kat situ. apa perasaan korang bila kena macam aku?
sini orang kata camni. sana orang kata camtu ..
hamboii, siap cakap aku takde masa depan lagi kan.
macam lah dia Tuhan ek .. Nauzubillah~
tapi takpe,so?ape aku buat.. aku fikir POSITIF !
kalau nak dengar cakap orang sampai bila tak maju..
kalau nak jaga hati orang jer ,tak guna jugak ..
kalau nak mengata/bercakap .. sila teruskan ..
kalau nak membenci .. teruskan membenci.
kita pon takde hak nak halang orang terus mengata, membenci ni..
asal kita terus tunduk dan jalan dengan jalan hidup kita sendiri sudah.
kalau nak fikir pasal orang ,mulut orang ..
sampai besok lusa tak habis. kadang,sampai kita masuk kubur still orang ngata kita :)
sebab tu aku cakap, fikir positif. fikir baik2 jek..
hidup kita. cara kita!
orang boleh cakap, tapi tak boleh rasa. wallahualam ...



"kau tahu,dia tu kan.. blaaa ,blaaa.. blaaa..."


tangan di bahu, mata ke atas 
"kesah ke? tak kot.."


No comments:

Post a Comment

hey ,u can post your comment here !
thanx :) for read & comment yaww !