Saturday 21 July 2012

hanya mampu tawakal :)

Views
Kalau korang selalu ikut blog aku ,
mesti korang pernah baca  http://thesimplystory.blogspot.com/2012/07/hari-ni.html?
dan ,hari ni .. aku cerita kesinambungan story aku haa !

Sebenar nya ,banyak sesangat konflik berlaku seminggu tu ,
sebelum aku pergi interview .
dan sebenarnya jugak ,aku hampir tak pergi pon interview tu ..
walaubagaimana pon ,aku dengan tenang hadapi ..
(puiih ,tenang jadahnya ! hari -hari nangis taw .nasib tak guling -guling depan rumah ,kihkihkih )
akhirnya ,dengan izin mak aku .aku pergi tau interview tu ..
kat area Selangor ..
aku yang drive sampai seremban ,bawak abang aku .
dia dok membutoo sebelah .
adess ~
(takpe ah ,asal dia nak nolong .tetau aje ah ,orang bujang ni kan ..
kalau awex minta tolong ,laju je .kalau adik sendiri ,hahaaa ..pepaham sudah !)
tapi TERIMA KASIH my hensem abang sebab sudi hantar ,
walaupon adik adalah calon yang paling last sampai ..
sebab kau banyak kali berhenti poei toilet .
ku tetap hargai jasa mu !
hahahaahahahahahahhaahhahhahahahaaaa ~


Sampai je ,aku terus prepair apa patut .
ingat pape yang patut di ingat sebab aku dah tau serba sikit bakal pertanyaan mereka :)
Selepas sejam setengah menunggu giliran ..
sampai lah turn aku .
cara mereka interview memang best ,sekali 4orang dorang interview .
so ,aku dan 3lagi calon masuk .
saja lah tu nak bagi kitorang bertelagah pendapat :P

aku dari kolej Yayasan Felda , dua orang lagi dari Ikbn dan sorang calon lelaki tunggal dari Adtec .
hahaa ,aku rasa sangat rendah diri + bangga .
Rendah diri : sebab akademik dan badan uniform dari kolej aku tak se aktif dorang :/
(nyesal laa siot tak aktif masa belajar dulu .hahaa ,ye ah .bila kena paksa baru nak join .kalau tak ,memang TAK lah kan ! 
Bangga : sebab aku bawak nama kolej Yayasan Felda :)
(ye ah ,kalau cakap kolej Felda komfom ramai yang mencebikk ekk .tak baik tau ! atlast ,kolej ni jugak
yang aku guna untuk application aku tau )


blaaa ,blaa dan blaaa ~ selama 40 minit soal jawab kami semua .
ada yang baik aku jawab ,ada jugak yang tak ..biasalah adat di temu ramah ekk !?
dan aku pulang dengan keadaan hampa jugak .
kalau boleh ,nak call tempat tu balik then cakap ..
"encik ,repeat balik interview boleh?"
agak-agak boleh tak ?hahahhahahaaa ~
kalau boleh ,semua orang nak kan ?? aku laa salah sorang nak ! hehee


takpe lah ,apa yang aku boleh buat sekarang hanya Tawakal .
sebab ..aku da usaha & mencuba sebaik mungkin .
jika itu rezeki aku ,Alhamdulillah .
jika tidak ,aku Redha :/


                                               
                                     ok ,aku RINDU nak pakai baju ni k ,RINDU :'/
                                 #doakan yang terbaik untuk aku ,ye semua ..
                  sebab inilah peluang aku untuk berjaya dalam bidang aku impikan ;)
                      




















6 comments:

hey ,u can post your comment here !
thanx :) for read & comment yaww !