Monday 17 December 2012

babaiii CIAST :'/

Views
Assalamualaikum ...
kepada pembaca-pembaca blog aku yg bacin nih.
 eh?bacin ke ?tak de bau ,ok ..
hahaaa ,pesal aku bajet ramai sangat yg dok bace blog ni .kihkihkihhh
ni bukan blog ,more tu diary yg aku kongsi sama kau orang bhaa ..


Bytheway ..
tadi tu mukadimah jer ,ni baru nak story..
21/12/2012 ni aku akan menamatkan segala kursus/pengajian aku selama 3bulan setengah di CIAST Shah Alam ini .ramai gak nak tau ,aku belajar apa lak kali ni kan ..
al -maklum kepada semua ,ni kali ke3 aku study .tapi semua sijil je pon ..
kenapa tak sambung diploma ?? soalan yg bijak semua uolss !
sebab takde rezeki lagi nak sambung diploma ..ahakss !
bukan begitu ,ade cerita di sebalikk semua itu ,lailailailaii ~
malass laa mak nokk nak cerita ..
ok,aku amek Sijil Pengajar Vokasional kat CIAST nih .
http://www.ciast.gov.my/v2/index.php/bm/kursus/vto (boleh hukak link ni kalau tak tahu)
WhOOOaaa ~ bunyikk macam syokk jek kan .macam payah je kan nak apply .
Alhamdulillah ,i got it ! da nak habiss dah pon study  =.="
so ,bila aku dapat sijil ni nanti aku boleh apply mana-mana pusat bertauliah/kolej swasta
,kalau ada rezki kerajaan tapi bidang kemahiran .. jadik tutor laa lebih senang panggilan nye :)

                                                        
siapa cakap bidang kemahiran atau sijil kemahiran tak setaraf IPTA ,meh saya rotan kamu !!!
tau tak ,kami lagi di perlukan dalam industri .kami ada banyak cabang dari bidang kemahiran kami..
kami boleh kerja dengan industri ..
kerja sendiri (bukak bisness sendiri dengan kemahiran yang ada,masyukkk $$$$ )
takpun kami boleh mengajar .. (tutor)
kau ,kau dan kau hadoo ??!!
ter EMO la pulak ,maaflah.



Banyak yang aku belajar kat sini ..

- aku belajar utk membahasakan diri 'kakak/akak'
sebelum ni aku bahasakan diri 'aku' je kat orang yg muda dari aku ..
aku berubah sebab aku pikir ,aku kan nak ngajar ,so kalau aku tak hormat orang ..
camne ,student nak hormat aku :)

-aku belajar menjadi matang 
kat sini belajar menjadi seorang student laa . whats meaning of student ?
*sebelum ni bukan kau student ke cikmah sayangsss ..
yeaah ,memang aku student tapi student yang pemalass ,degil ,suka melawan and so on ler .
but ,here i be more more and more matured .aku kat sini jadik seorang yang pendiam bila
di luar kelas dan banyak terperuk dalam bilik .. hurrr ~

- aku belajar untuk mengalah
sesape yg kenal akau akan tau betapa degil nya aku bila aku pertahan sesuatu atau erti kata lain aku nak menang jer tau ..so,kat sini aku belajar mengalah dan bekerjasama ngan kawan sebab kat sini banyak
kerja kumpulan.

-makin rajin !
walaweeeeh ! aku makin rajin ..makin rajin pergi klass ,kalau dulu .aku laa ratu
segala ponteng ,ratu segala datang kelass lambat ..tapi kat sini ,aku da rajin sikit.
sikit je laa ,ngehgehngehhhh~ tapi tang mandi ,nak aktif sukan ..memang susah ar kan :P

                                                                                                        


*diam -diam saya nak tunjuk skill nih ..hehehee
-saya tengah fokuss ni bukan tidur ye pelajar-pelajar sekalian 



*pelajar -pelajar sekalian ,jangan tiru ini di dalam kelas ye .HYGIENE !
kat rumah,takpe :)
-nak letak garam ,silaguna sudu bukan jari cam saya buat ni ,ngehngehngeh ..


*Ok ,siapp ! mariii makan pelajar sekalian ..hahahaaa ! 
-pelahap punya mish iymah nih ,hahhaaa ..lakonan semata-mata .
saya ni SOPAN orangnye :P

#kualiti gambar tak baguss kerana menggunakan kamera BLACKBERRAK .haruss maklum =.="


Jumaat ni ,21/12/2012 hari last aku kat CIAST  .tamat sudah kursus aku 3bulan setengah kat sini ,lepas ni awal tahun 2013 aku kena intership kat Bakeri Ria Academi ..Mengajar kat sana selama 6bulan pulak.Doakan aku ye kawan -kawan ..Semoga aku yakin ,kuat dan sabarrr .. ameeen ~



1 comment:

hey ,u can post your comment here !
thanx :) for read & comment yaww !